Simbloggen

Alla inlägg under juni 2011

Av The sims - 10 juni 2011 13:16

Som med familjen Berg, en färg visning:

Mamman, Lilly: Röd

Pappan, Simon: Blå

Småbarnet, Tim: Grön

Övriga gäster: Lila Orange Rosa

________________________________________________________________

Nu börjar sagan med Familjen Lofergrens:


Nu är det morgon i Sunset Valley, klockan är 5:39 

Då brukar alla gå upp,för dems jobb börjar tidigt, förutom Lillys jobb, det börjar 15:00 men hon kommer hem sent, nämligen 21:00.Lilly måste skaffa ett nytt jobb,för att kunna umgås med familjen !

Lilly: Godmorgon alla

Inget svar hördes.

Aaaa! är klockan 1:00?

Nej! klockan är 5:43, du lär bli försenad!

Oj då!

   Jag måste nog äta nu, annars hinner jag nog inte.

Nä. samåknings bilen kommer ju 6:00.I vanliga fall brukar du gå upp 5:00.

Vet.

WÄÄWÄWÄWÄWÄWÄWÄW!!!! AAALLLAA BALLA DRRUUU!! dada.

Jag tar han!

Kom så lilla bebis! Här är din flaska.  lalalla! Ånej, klockan är 6:07 !!! jag missar samåknings bilen ju.Åk i min kärra :D   okey då. Polisen: (rullat ner rutan) Nänänä, här kör vi inte brottom! är ni blinda? det står ju 50 inte 70! Vi har brottom,jag blir ännu mera försenad till jobbet om vi ska stå här och chaffsa! Lugna puckar herren, man har inte brottom till NÅGOT! * visslar åtåligt* jag får SPARKEN! okej, vi tar detta sen, polisen! och så körde dem iväg. Hemma: Heeeiiijjl bannvakt. dada. Barnvakt: idag ska jag lära dig att prata och gå på pottan,imorgon tar vi det svåra, LÄRA SIG GÅ! klockan är snabb, klockan är nu 17:00 och Barnvakten åker hem, samtidigt som Simon åker hem,men på hemvägen händer det något! forts följer söndag. Var delen bra??







Av The sims - 5 juni 2011 16:58

Textfärger: 

Bella: Röd

Linn: Rosa

Sandra: Ljuslila

(mamma och pappa:)

Mary: Orange

Simon: blå


övriga gäster: grå,mörk lila och blå,grön mm .

Såhära läser du Berg: sne texter betyder: vad säger jag? vågar jag?? det är då hur t.ex att hon tänker det,säger det för sig själv eller så!

Dem olika färgerna visar vilken sim som pratar!

______________________________________________________________

BERG:

*Snaarrrk*

Namnamnam

Äääwwoäwoo

(när jag skriver med svart så betyder det ja beräättar typ såhära: Alla sover i huset)

Alla simmarna sover i huset.

 

linn: Godmorgon alla!


Klockan var 9:00 på morgonen och det var söndag.

bella: Väck mig inte fattar du väl??!!

sandra: hur mycket är klockan? 5:00 eller?

Ne faktiskt 9:05 .

vad mörkt här är! 

 

jag tänder då.

jag går ner och ser om mamma och pappa är där nere.

men du vet väl att dem är och reser över helgen,mormor är där nere!

Hej tössarna! blev ni skrämda?

Nää!

      Vad bra för jag har gjort er älsklings mat! Mormors karlsonsbonara!

Ok!! Tjejerna gick till matbordet för att äta.   Jag tänkte vi kunde gå till gymet sen, eran mamma skulle vänta där om två timmar.Klockan är ju ändån halv tio.viiisst vi kan åka dit mm YAY! jag går och bäddar era sängar sålänge. mormor Eva gick upp till sovrummet för att bädda dem. har ni gjort läxorna? de har ja. mamma skulle hjälpa mig.gjorde dem igår.jag fick med relationer och iförr vad fick ni? SAMMA sa Linn och Sandra samtidigt.   dags att borsta tänderna? ne jag säger att jag gjorde det noga igår. tjejer nu åker vi! ok ok ok. Det tog mormors blåa renualt till gymmet, Bella var ganska tjock.   vilken fräsh billukt. tack tjejen , jag tvätta den i går på en bil tvätt.                                                                                                                                                                                                                                                       nu var dem framme. Hallå mina tjejer! har ni haft det bra hemma med mormor? sa mary. ja adå jajamensan! det har gått super och vi har haft jättekul. nu åker vivi hem ja vi ses sen mamma!   sa mary o så körde dem iväg... fortsättning följer

hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!















Tidigare månad - Senare månad

Välkommen!


Hej och välkommen hit till Simbloggen.
Här delar jag med mig vardagligen av mina dagar med the sims 3!

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kommande.

Nytt: 


Kommande: Planerade inlägg, Min guide om bygget i sims.

 

Moderna familjen del 2
Är:
 Offline

-Utloggad, inne lite då och då.

 

 

Info

Dagar för historien;

Torsdagar och söndagar

Bara kanske Torsdagar.

Läs mer om den nya historien HÄR  
_____________________ 
Läs om hur du läser
(alla) historien (nr) HÄR 

Skapelser

1. Gammalt hus: http://www.thesims3.com/assetDetail.html?assetId=4492788 <----nedladdningslänken mm.

_______________________

Blogg email

För Tävlingar, Frågor, Bilder.

 

och mer

 

 

simbloggen@live.com

Till lösenords skyddade inlägg

För dig som vill läsa det inläggen som är lösenords skyddade:

Lösenordet är Motherlode.

Senaste inläggen

Kategorier

Nedräkningar

Länkar

Arkiv




Skapa flashcards