Simbloggen

Alla inlägg under juli 2011

Av The sims - 31 juli 2011 14:17

UPPDATE: Ni skickar bilden till simbloggen@live.se

Hej, nu ska jag nämligen ha en tävling!


Ok, såhär går det till: 


Du ska göra en sim till en kändis!


Det jag menar är att du ska göra en sim som kanske ska se ut som Miley Cyrus?




Det man vinner är: Bilden på kändissimmen visas på bloggen, länkar dig, du blir automatiskt med i Veckans blogg (se nästa inlägg!).


+intervju.


2:an får: bli länkad + kändissimmen visas i bloggen!


dem andra: länkning  


Om du inte vet hur man gör, så visar jag hur man gör nu: 1, öppna ditt sims


2, skapa en kändissim med installerade kläder eller original kläderna och håren


3, ta en bild på kändis simmen genom att klicka på C. 


4, gå ut ur simmset 


5, gå till Dina Dokumment


6, leta upp något på S 
 


7, tryck sen på the sims 3


8, leta upp shreenhots, tryck sen på shreenhots.


9, din bild har ett nummer, typ som detta: Shreenhots07


OBS! innan detta går du till startproggamet av the sims 3 och


markerar shreenhots07 (vad bilden nu heter) och trycker ladda upp!


Så tävlingen avslutas den 7:de Augusti




Nu kan jag bara säga: LYCKA TILL!



//Lizzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzie.



(kommentarer på detta inlägg granskas  DIREKT!)
 




Av The sims - 30 juli 2011 14:31


Såhär läser du Livet att vara fattig :


snestil= tänker åå han är så sööt!


" "= berättar. "nu sover alla". kan också vara en helt vanlig text.


Tjock text= simmarna pratar ex, Lolo: Hej, fin tröja!


Elin, mamma: tjocktext

Lee, pappa: tjocktext

Louise, barnet: tjocktext.

Småbarnen, (mörkhårig: Nina) (blondhårig: lilly)


Nu börjar jag:


   Louise: redan morgon? bäst jag bäddar sängen då.   Louise: Så det gick ju snabbt, men skolan börjar snart och jag har inte ätit något.   Louise: Få se...  våfflor perfekt!   .........   Louise: Mmm, vad gott!    Louise: nu när mamma inte är uppe så måste jag väl diska!   ...........   (där uppe) Elin: Är du söt, är du söt? haha!   Elin: så nu är det färdigt lekt!   (där nere) Louise: haha, den där kaninen är bara för rolig ju!!   Louise: Nej skolbussen kommer, måste skynda!  Hejdå!   Louise: Ähh dem hörde mig inte! men nu åker jag iväg ändån så strunt samma.   Elin: Hoppas Louise har åkt till skolan, klockan är ju 8:02 .Lallaalla..   ( nu har hon gått ner)  Medecinen på jobbet, hoppas det mår bra på jobbet (hon är affärsman), bäst jag kollar hur småbarnen mår!   Elin: Hur mår sötisen, hur mår sötisen?   Elin: Jag borde kolla hur dem mår på jobbet. Här är din lilla flaska, min sötnos!   går till datan... Elin: Hmm, bäst jag skriver ett mail så stör jag dem inte!   (han har vaknat) Lee: nu är jag förbaskat hungrig!   .........   Lee: Mmm, våfflor räddar hungern....   (gått och hämtat Nina och gått ner igen) Elin: Bäst vi fixar pass till Louise så kan vi resa till Frankrike!   Elin: men tror du att dem tar med en lätt kamera?   Lee: när jag tog mitt pass var det en system kamera!   efter nåra 20 minuters prat, där uppe: Elin: bäst jag tar smutstvätten nu!   ............   Elin: i nästa hus vill jag INTE ha tvättmaskinerna utomhus.   ..............


-fortsättningen följer-


Var premiär delen lång och bra?


(kommentarer tillåts!)

Av The sims - 28 juli 2011 13:42

Som ni vet så kanske är jag inte så väldans bra på att göra historier och sådant, för jag tar bara bilder, men denna historien är planerad :)


Från och med nu tar jag bort alla andra historier och skapar en välplanerad saga!


Denna historia kommer heta: Livet att vara fattig


Del 1 kommer komma idag eller imorgon.


Ska försöka samla ihop lite planerade bilder :) nu..


(använder inte färg i den historien)

Av The sims - 21 juli 2011 11:34

Det får  bli en Guide om Drömjobb istället, för nu har jag fått drömjobb!


Kanske blir det en mera "twinbrook" guide.


 


Kanske det? 



Nu ska jag spela, om ni undrar.

Av The sims - 7 juli 2011 10:44

Hej, nu ska jag bara visa Jobb och Relationer temat!


_____________________________________________________________

Jobb är något som man gör, man har ett yrke att göra.

Man kan jobba med att bygga, jobba med säkerhet, datorer, reperatör, stå i en kafferia, ta betalt, stå i en affär eller något helt annat.

I the sims så har man också en möjlighet att få jobba.

I Drömjobb får man alltså sitt drömjobb :D

Det kanske kan vara Brand man, läkare, polis eller något helt annat!

Själv har jag inte Drömjobb men har mera fokuserat på Kvällsnöjen :P

I dem andra the sims 3, så kan amn såklart också få sitt drömjobb, men lite mindre jobb finns det typ.

Jobba på en kaffeteria, vara polis, en kock eller något helt annat.

I varje Expanitionspaket och Prylpaket följer det med prylar och nya funktioner (för utom i prylpaketen XD).

Relationer

Behövs för alla simmar, det behövs för att sova i samma säng, skaffa barn, kyssas, ha bröllop, leva tillsammans!

I Leva Livet så är det svårare att få en relation snabbt.

I leva livets baksida på fodralet så står det: LEV LIVET TILL  FULLO!

Av The sims - 6 juli 2011 13:20

En guide om yrket Barnskötare.

ska spela och ta bilder som behövs..

Av The sims - 5 juli 2011 22:53

liten eller stor del?

Lily Lofergrens: Prinsess Rosa

Markus Lofergrens: Kryddigt brun

Tim Lofergrens: Fin blå

Moster Mira: Grå

3 barn vid namn Liz Origna och Lolo kommer synas lite (kusin till Tim)'

Mosterns man; Jackob

lite bilder kanske??

Lilly och Markus är bortresta i 6 dagar, dem är i Frankrike.

Då får mostern och det tre kusinerna passa Tim.

Nu börjar det.

Bilderna är i lite Oording för jag bara tryckte ihop bilder o tryckte ladda upp.

   Att vara mamma till tre barn är jobbigt minsann, och att ta tvätten är lika jobbigt! Snart måste man iväg till Tim antar jag.TJEJEEEEERRRR VI SKA KÖRA TILL TTIIMM NUUU!! NI HAR VÄL BORSTAT TÄNDERNA?? skrek mostern Elisabeth ovanför trappan.Till tjejerna (hons döttrar!).   Jaaaa det har vi svarade Liz                            Vilken jobbig väg detta var!!


   Bäst jag vilar mig sålänge vi inte ska åka.Sa Origna   Att ta hand om tvätten är skit jobbigt .Fast vi är ju 5 i familjen såå, amn kan räkna med mycke't tvätt!   Var frukosten god Lolo? Jättegott med våfflor mamma!Vad bar då gummsen. Nu går jag och tar disken glöm inte att ta din tallrik.Näädå mamma. Moster Mira gick till sängen för att bädda sängen.  Är jag hungrig igen?? Åhh vilken galen bebis Ta bort han härifrån Jackob, var kom han ifrån? Han kom med posten, det stog att han var från Pakistan! tur att vi fortfarande har spjällsängar iallafall ;) Men sluta gråt dååå!!

Han verkar vara lite trött, ajja vi får ta hand om dig som om du vore vårt eget barn, jag döper dej till Paki (uttalas Packi som om en bebe sa det) Kom till spjällisen nu!!   Nu när Paki sommnade passade Mira på att fixa sig lite. Neeeejj nu åkte läppstiftet utanför! Attans dååå. Hud krämen blev perfekt, får väl torka bort lite iallafall.   Sådär äntligen lyckat!   Bäst jag tar hand om tvätten för 3:je gången idag ÅÅÅ!!   Nu när han gått kan ju jagta hand om tvätten och gå på toa.   Nu får man väl göra lite andra saker som att dansa! Lallallaa klädvagnen är full idag igen jaha, jag ska ut och leka med Bella Ungkarl nu iallafall.   En halvtimme har gått och nu var det strax dags att sticka till Tim.Men det pep från tvätten och den var klar. Bäst jag tar ut tvätten... MMmm den luktar såå gott.   Jaha Jackob har väl jätt lille Paki mat, men inte tagit ut han från barnstolen, då får väl jag göra det då!   Tvätten IGEN!!   Bäst jag går på toa samtidigt. TEVEN ÄR TRASIG JACKOB!!   I frankrike.. Vad skönt att kunna nå upp med lite fiskenivå här!   Mmmm så god mat här finns visst? Jadåå!   tar du disken?   Haha ska vi berätta mera? Nejj klockan är 18:00 och vi måste hem innan Mira blir arg! (hemma nu)   (tider innan) Främling mot främling: hej vad söt du är Taacckk!! måste lämna brev hejsvejs..      Intresant fakta men nu måste jag säga hejdå till Tim för nu måste vi sticks till planet för annars åker det utan oss!!   Hejdå gubben! heddå masmis   Men först lite träning på att prata märker jag. Statfellii.   Bra, kan du säga P-O-O-L?   Pooool. Bra kan du säga S-O-L?   sol exelent min son   jaha nu har du lärt dig att prata min lilla du! fort s följer.


   Här kommer lite bilder tagna av mig från innan:                                                                                  Ses sen då //Lizzie (NoraLof på thesims3.com)

P.S vad tyckte ni om denna delen? KOMMENTERA :D från en skala från 1-10.


Välkommen!


Hej och välkommen hit till Simbloggen.
Här delar jag med mig vardagligen av mina dagar med the sims 3!

Sök i bloggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kommande.

Nytt: 


Kommande: Planerade inlägg, Min guide om bygget i sims.

 

Moderna familjen del 2
Är:
 Offline

-Utloggad, inne lite då och då.

 

 

Info

Dagar för historien;

Torsdagar och söndagar

Bara kanske Torsdagar.

Läs mer om den nya historien HÄR  
_____________________ 
Läs om hur du läser
(alla) historien (nr) HÄR 

Skapelser

1. Gammalt hus: http://www.thesims3.com/assetDetail.html?assetId=4492788 <----nedladdningslänken mm.

_______________________

Blogg email

För Tävlingar, Frågor, Bilder.

 

och mer

 

 

simbloggen@live.com

Till lösenords skyddade inlägg

För dig som vill läsa det inläggen som är lösenords skyddade:

Lösenordet är Motherlode.

Senaste inläggen

Kategorier

Nedräkningar

Länkar

Arkiv




Ovido - Quiz & Flashcards